tisdag 15 september 2009

Patrick Swayze 1952-2009

Ännu en kändis som går ur tiden på tok för ung, Patrick Swayze blev bara 57 år gammal.
Cancer är ingen sjukdom som man önskar sin värsta fiende. När den är aggressiv så är den bland det värsta man kan tänka sig.
Jag var i USA första hälften av 1987 så jag missade hela Nord och Syd serien men det hade inte min kompis ALE gjort. Framför allt hade hon inte missat Patrick Swayze. Jag läste i någon tidning att det skulle komma en film som hette Dirty Dancing senare på hösten. Kommer ihåg att vi var på första föreställningen på Park på Sturegatan. Som så många andra, det här var före dator, Pirate Bay och andra numera så vanliga forums tidevarv, så tror jag att vi såg filmen mellan 5-10 gånger på bio. Vi kunde till slut replikerna och när han kom in i bild. Kommer ihåg sista gången vi såg den när vi fick med alla andra att tjoa, busvissla och skrika.
Måste säga att det nog är en av de bästa i sin stil. Bara det att man kommer ihåg repliker som *I only carried the watermellons' och 'Nobody puts baby in a corner' säger väl en hel del.
Sen gillar jag Ghost med Demi Moore och Whoopi Goldberg. Patrick Swayze lär ha sagt att om inte Whoopie fick rollen som mediet Oda Mae Brown så var han inte intresserad. Whoopi fick sen en Oscar för bästa kvinnliga biroll för sin roll tolkning.
R.I.P.

P.S. När jag berättade för mina kollegor om gårdagens vinst så var det samma kommentar; 'Åh du måste ta med godis hit när du får det.' Tror de att jag ska sätta i mig 5 kg alldeles själv. Nej det kommer nog att delas ut både här och där. Det kommer nog nästa vecka, eller så, gissar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare