onsdag 16 september 2009

En dag närmare


Vi åker till Glasgow om ca 3 veckor och nu börjar det bli dags att kolla upp små saker som ska införskaffas inför resan. Idag har jag växlat in pengar så att det är klart. Vi ska åka på en rundtur och förra gången åkte vi på en båttur ute på Loch Ness och de hade bara metallbänkar och det blir lite kallt om baken. Så jag införskaffade mig ett exklusivt sittunderlägg från Clas Ohlson för hela 19 kr så att man slipper bli kall om baken. Och sen behöver man inte ha dåligt samvete om man lämnar kvar det. Pratade med min väninna om vad vi ska ha med oss. Då vi ska dela rum så behöver ju inte båda ta med tandkräm, schampoo, duschkräm och sånt. Sen ska jag ta med en gammal tshirt att sova i som håller på att rämna i sömmarna mer att lämna kvar och mer plats att fylla upp med roliga saker från Skottland. Vi åker med Ryanair och då får man bara ha 15 kg bagage.
Har varit på skolan idag. Vilket har varit jätte tungt. Imorse såg vi filmen Priest som vi sen pratade om. På eftermiddagen hade ena gruppen validering och min grupp vi tittade på film Vingar av Glas sen gick vi hem. Som ni förstår så var det en mycket ansträngande dag.
Om ni inte sett dessa filmer så kan jag varmt rekommendera bägge två. Den sistnämnda är inspelad i Luleå så för mig var det mycket att se om jag kände igen miljön och var de var.
Sängen nästa.

1 kommentar:

Räknare