söndag 20 september 2009

Sur söndag

Nej, jag har inte varit sur idag.... Men väl förbannad, jävligt förbannad.
Jag jobbade extra idag och tog med mig massor av godis för att bjuda mina arbeteskamrater på.
När jag började på mitt jobb jobbade jag natt och två av mina nattkompisar hade jobbat natten så jag sa åt dem att ta för sig av godiset och ta varsin påse innan de gick hem. Tänkte att resten ska vi ta efter lunchen.
När jag kommer till lunchen så märker jag att det inte är bara nattpersonalen som tagit godis. Tänk att folk inte kan låta bli, utan måste också ta. Sen att det kanske finns andra som också vill ha. Det spelar ingen roll. Desstom var det en som sa att 'Jag vågar inte vara här när du blir så där arg, Katarina.' med ironi i rösten, som tur var så hon var en bit ifrån. Mupp!!!
Sen såg jag 'Bergmans Hushållerska' på TV2. Kan inte säga att jag någonsin varit en Ingmar Bergman fantast. Men efter att ha sett det programmet så blev jag så upprörd. Dels för att inte den här damen stack och bad honom flyga och fara. Men sen för att IB betett sig som första klassens svin. Han hade kallat henne 'slyna' och andra saker och varit oförskämd så till den milda grad. Han skulle ha behövt en robot som kunde tillfredsställa alla hans krav. Det verkade som om hade en skrev bild av sig själv. Stellan Skargård sa i en intervju för inte alltför länge sedan att han tyckte att Bergman var en fantastiskt regissör, men förövrigt var han inte det minsta imponerad av mannen Ingmar Bergman. Han tyckte att han kunde kräva att bli uppassad eftersom han var en så berömd person. Bullshit. Nu kommer säkert några av hans lärjungar att hävda att det är förtal. Att ett sk geni har rätt att bära sig åt hur fan han vill. Jag är inte det minsta upprörd, ifall du undrar.
------
Var till optikern idag, och hon konstaterade att det var dags för glasögon. Fick ett recept utskrivet och hon sa med en blinkning att de har en kampanj nu till veckan där de bjuder på ena glaset, och där kunde jag spara pengar. Men, sa hon, det här har jag inte sagt. Och visst det är väl bra om man kan spara ett par hundralappar, för det lär ju inte vara gratis.
Sängdags. Hoppas på en lugn måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare