söndag 27 september 2009

Steg för steg


Jag har varit urusel på att promenera de sista månaderna. Så för att tvinga mig att göra nåt åt saken har jag skaffat mig en ny lyxig stegräknare. Man behöver inte ha den i byxlinningen utan det räcker med att den ligger i fickan så registrerar den stegen. Så nu är det bara att knata på så att jag kommer upp till det antal steg steg som jag satt för mig själv som ett minimum. Blir det sen fler gör det inget. För nu är det dags att ta itu med mitt mål att gå ner många fler kilon. Stegräknaren är en bra måttstock för mig, sen tävlar jag inte med någon annan, utan jag tävlar med och mot mig själv.
Ny stegräknare, en iPod och sen glasögon. Himmel var ska det sluta?

När sa du senast till någon att du uppskattar dem? Ofta glömmer vi bort att visa uppskattning till de nära och kära. Vår familj, våra vänner och arbetskamrater, vi tar gärna dem för givet. Samtidigt som jag blir så glad när jag får uppskattning. Gissar att det är likadant för dig. Det handlar inte om några stora saker, i alla fall inte för mig. Ett vykort, ett telefonsamtal, eller en kram. Visst Interflora vill gärna tjäna en extra slant och så även andra presentbutiker. Men det är inte saken utan att nån tänkt på mig som gör mig glad.
Nej nu ska jag plugga så att jag slipper ig på proven, ett G kan väl aldrig vara fel.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare