måndag 15 juni 2009

Dagen då alla proppar brann


För dem som känner mig är det ingen nyhet att jag har ett sjuhelsikes humör. Numera brukar jag klara mig med att morra lite, men idag så brann alla proppar. Kan det vara PMS relaterat kanske???
Min semester började idag och jag har några saker planerade, bland annat hade jag bokat tvättstugan till 13-16. När jag kommer ner 5-6 min sent så ser jag att dörren är öppen och maskinerna är igång och det var 10 min kvar på tvätttiden. Jag blev skogstokig. Vi har en ny moderna tvättstuga som det är tre små separata tvättstugor. Och när man väl har bokat en kan man inte byta eller använda dem förrän 30 min efter tiden börjat.
Han kom ner precis när maskinerna var klara, och jag just plockat ur dem. Jag gjorde nåt jag inte kommer ihåg när jag gjorde sist och som jag avskyr hos andra. Jag skrek åt honom och betedde mig som om jag var 5 år. Pinsamt!!! Som tur var så var han i tvättstugan när jag kom ner nästa gång så jag kunde be om ursäkt för mitt beteende. Han i sin tur bad om ursäkt för att han klampat in på min tid. Att bli förbannad är en sak tycker jag och det har man rätt till, men att inte kunna uttrycka sig på annat sätt än att skrika... Det är inte snyggt och det dessutom till en främling. Tur att det inte händer alltför ofta.
Nej nu ska jag fortsätta med mina göromål inför kvällens begivenhet. Sista avsnittet av Cityakuten. Ska hem till KV., äta dricka lite vin, snacka strunt och säkert gråta en en skvätt framför tv:n.
C u l8r

3 kommentarer:

  1. Pssssss... För mig brinner det titt som tätt också. Förra söndagen fick en av våra små hopfällbara pallar sig en luftfärd från hallen och in i vardagsrummet. Lite senare tog jag med mig en av våra sladdosor ut på balkongen och smällde sönder den. Den j*la dosan har pajat hur många glödlampor som helst den här vintern. När den väl var paj fick den också en luftfärd, ner från balkongen. Vi snälla och väldigt lugna oxar har ju ett relativt hett temprament ibland :P

    SvaraRadera
  2. Va sjutton man måste ju få ladda ur sig ibland och råkar då nån trigga ens batterier, ja då är det ju klippt. Kan man inte hålla sig till reglerna och respektera andras tvätt tider så får man stå sitt kast, jag hade flippat ur också. Vet att min käre far vid ett flertal tillfällen när någon snott våran tvätt tid, stoppade maskinerna och kastade ut allt blött och då rakt ner på golvet........ Sug på den du... Ha en bra semester.

    SvaraRadera
  3. Jag glömde ju i kommentaren ovanför skriva att det är jag MrsG som skrev.

    SvaraRadera

Räknare