onsdag 24 juni 2009

Onsdag kväll

Now I'll be leaving in the morning
Leaving half of me behind
To find the pieces life's been torn in
And take whatever love I find
-Hold Out, Jackson Browne
Planet går 08.45 imorgon så vi måste åka före 6 på morgonen.
Så är det då dags att åka hemåt igen. Det ska bli skönt att komma hem till mig, men samtidigt vemodigt att lämna min familj. Nästa gång vi ses blir förhoppningsvis till jul. Då har min syster med familj flyttat in i sitt nya hus som de köpt för två veckor sen. Min brorsdotter har nog flyttat ner till Stockholm innan dess för att studera på universitetet, och jag vunnit miljoner på lotto. Nåja, det sista var väl inte riktigt sant.
Imorse kom min faster in halv sex på morgonen för min farbror som bor näst gårds fyller år (72) idag. Så vi travade iväg i den arla morgonstund och hissade flaggan, plockade lite ängsblommor och lämnade ett Gratulations kort på bron för att överraska honom. Behöver jag säga att jag gick o lade mig efteråt?! Fasar inför måndagen och vetskapen att jag måste gå upp halv sex då.
Nej, nu ska jag ta och sova ett par timmar innan klockan ringer.
Imorgon blir det rapport från min Stockholms förort. God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare