tisdag 9 juni 2009

Fyra Arbetsdagar

Det är fyra långa arbetsdagar innan det är dags för semester. Gissa om jag ser fram emot det. Bara att komma ifrån jobbet och ifrån stan.
Gissar att jag inte är den enda som drömmer om 50 000kr/mån i 25 år. Då skulle jag ut och åka runt om i världen. Köpa lägenhet, jobba högst 50 %. Plugga sånt som är kul, inte för att jag måste.. Vad skulle du göra?
Imorgon ska vi gå Blodomloppet. Och idag fick vi se de vackra tröjorna vi ska ha. De är CERISA tröjor med jobbets namn på. Förra året var de NEON gröna med våra namn och lagets namn på. På min står det Katarina och under det står det Boaormarna. Hade tröjan på mig på jobbet och och en av pensionärerna frågade om jag hette boaorm i efternamn. Nja. kanske inte riktigt. Men jag fick mig ett gott skratt i alla fall. Och ett gott skratt förlänger livet, som bekant.
Skattepengarna lär ha kommit in på kontot. Då har ag fått mina fickpengar till Skottland, toppen.
Dags för lite hemarbete. Vi ses och hörs.

1 kommentar:

  1. Gör det som är enklast för dig. Du skulle ju kunna köpa det när du har vägarna förbi en YR, men det är ingen brådska med att skicka det - så det kan man lika gärna ta i juli (ganska snart ändå liksom).

    Så ingen brådska för min del, bara jag får parfymen - letat ihjäl mig :)
    Säg till när och hur mycket cash du vill ha bara :)

    SvaraRadera

Räknare