lördag 6 juni 2009

Freaky Friday

If these guys are the good ones
I don't want to know the bad
You wonder how it happened
They just picked it up from dad
Faded old glory, hanging like a rag
Defenders, defenders of the flag

-B & J Hornsby



Vilken fredag det var.

Först en chef som aldrig slutar att förvåna mig. En av våra boende gick bort för en månad sen och dennes anhöriga ville tacka personalen. Det här hade arrangerats av en annan chef och det här var lite för mycket för henne. Nu hade hon inte kontroll över det hela och hon betedde sig som ett barn. Hon gick in en eller två gånger i lokalen vi var, men mest gick hon utanför som en värpsjuk höna. Frustrerad över att hon inte hade nån koll på vad som skulle hända. PINSAMT!!!

Annars tror jag att jag kan prata för dem som var där att det var mycket trevligt.

En annan MYCKET pinsam person är Magnus Betnér. Han var sk opening act för Lewis Black. INGENTING av det han sa var roligt. ABSOLUT INGENTING! Han försökte skämta om sex och religion. Det som kännetecknar en bra komiker för mig är; självdistans, kunskap om det han pratar om och timing. Jag kan inte tycka att han besitter något av dessa egenskaper eller gåvor. Varken jag eller min kompis drog på smilbanden en enda gång.

Sen kommer Lewis Black och hela tiden säger han fuck. Tror det knappt var en mening utan att han la in ordet fuck någonstans. Det kändes fånigt Visst i USA är ordet mer laddat än här, här höjer vi knappt ögonbrynet om nån säger fuck. Han var något roligare än Betnér men inte var han som Jeff Dunham, inte på långa vägar. Ibland så glimmar det till en stund, men det är inte riktigt min smak. Men jag är en erfarenhet rikare, och det kostade mig inget så... jag ska sluta klaga.

När jag kom hem såg jag sista The Tonight Show with Jay Leno. Conan O'Brien och James Taylor som gäster. Mycket bättre!

Tack för mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare