söndag 7 juni 2009

Solig (men kall) söndag

Jag hoppas att du röstat idag. Att inte rösta är att säga nej till valfrihet och demokrati. Det finns människor ute i världen som är beredda att offra sina egna liv för möjligheten att fritt få säga vad de tycker. Och vi sitter på våra feta arslen och säger jag orkar inte, jag bryr mig inte. Jag skäms å deras vägnar. Enligt senaste prognosen kommer inte Sverige Demokraterna med vilket jag är tacksam för. Känner du någon med endast svenska anor, inte jag. De flesta av oss har en mix av olika nationaliteter och folkslag i sig. Valloner, finländare, ryssar, samiskt blod, kan nästan svära på att inte ens Chister Sjögren är en tvättäkta viking. Piratpartiet är bara intresserade av fildelning. Det ger ingen mat på bordet eller jobb att gå till, tragiskt att de har fått så stor del av rösterna. Nej nu ska jag sluta snacka politik.
På tal om mat på bordet så var det idag den sista dagen för Smaka på Stockholm. Jag var där med en väninna och smakade lite på lite grand. Det är alltid svårt att välja vad man ska äta. Det blev en stark wok med kyckling och sen sparris med smält smör och parmesan. Lite rött i glaset och framför allt mycket snack. Det är alltid trevligt. God mat och trevigt sällskap är en oslagbar kombination. Kan inte skryta med värmen precis. Det var hyfsat i solen men i skuggan var det nästan kallt. Pratade med min vännina MOZ ikväll och hon berättade att utanför Eskistuna var det under noll strecket igår morse.
Nu är det bara sju (7) dagar tills min semester börjar, det ska bli skönt. Något att se fram emot. Hoppas att du också får semester snart. Det är alltid skönt med ett avbrott i vardagen. Nu blir det inget speciellt den här semestern, Jag ska spendera största delen av tiden hos mina föräldrar. Sen ska jag åka till Skottland i höst, det ser jag fram emot. Önskar jag hade pengar för en vecka i nåt nytt land, eller ny plats där jag inte varit men det får bli nästa års projekt.
Hur ser dina semesterplaner ut?
På onsdag ska några av oss på jobbet delta i Blodomloppet. Det är ett motionslopp på 5 el 10 km. Man kan springa eller gå, vi har anmält oss för att gå 5 km så att alla som vill kan delta. Orkar man inte gå 5 km är det tragiskt. Sen efteråt är det picknick, man får massor av mat. Vi fick en kasse mat per lag förra året med olika saker som lax, skinka, potatissallad, dricka frukt osv. Ja vi behövde inte vara hungriga när vi gick därifrån kan jag lova.
Nej nu är det dags för lopplådan.
Vi hörs och ses framöver, hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare