fredag 14 augusti 2009

Blixtar och dunder


Dessa foton är tagna från min balkong.
Högst fem minuter innan åskan och regnet startade.
Hjälp vilket åskväder vi hade vid femtiden på eftermiddagen. Som du ser på fotona ovan blev jag inte speciellt förvånad när det helt plötsligt brakade till där ute och regnet bara vräkte ner. De sa på nyheterna att det kom 20 mm regn under halvtimman det regnade. Kan mycket väl förstå det som det regnade. Den var nära för mellan en av blixtarna och knallen var det inte lång stund, det var otäckt. Är man som jag uppvuxen på landet i ett gammalt hus med gamla elledningar och där blixtar kom ur eluttagen. Läskigt.
Fick IKEA-katalogen idag. Det är alltid lika kul när den kommer.Man titta och förfäras över vissa saker och tycker de är smaklösa andra är jättefina. Men det är alltid kul att se det nya för säsongen.
Nu ska jag drömma om mitt perfekta IKEA hem, eller George Clooney. Vi får väl se vad John Blund har med sig till mig.

2 kommentarer:

  1. ja det får man verkligen hoppas - ovädret från igår kan jag gärna klara mig utan. jäklar vilka smällar det kom.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ganska läskigt!

    SvaraRadera

Räknare