lördag 8 augusti 2009

Lördagsutflykt

Idag gjorde jag och KV en utflykt till Edsviken, det var första gången för oss båda.
Vi hittade en bit strand som inte var bevuxen med vass. Men däremot var den största delen av gräset full av fågelträck! Jäkla kanadagäss och andra fulingar. Gissar att det är så att hur många man än skjuter så finns det några kvar som förökar sig, och fåglar går inte att sterilisera.
Trots all spillning efter dem så hade vi en härlig utflykt.
En svan familj simmade en bit bort från oss. Det är ganska fascinerande att de är ett av de djuren som håller ihop som par hela livet. Dessutom tror jag inte att de skaffar sig en ny partner när den andra dör.
Det blåste svala vindar så det kändes lagom varmt för mig. Gillar inte när det är stekande värme. Tur att jag fått lite färg innan annars hade jag varit röd som en kräfta. Det hade inte varit skönt. Sen smorde jag in mig med solskyddsfaktor innan. Att det blir så varmt och rött så att man inte kan sova har jag ju varit med om vid åtskilliga tillfällen. Värst var det nog när jag åkte till Kreta när jag fyllde 40. När jag kom hem fick ja soleksem över nästan hela kroppen. Det kliade så jag höll på att bli knäpp(-are). Först när jag tagit antihistamin tabletter gav det med sig. Fy det var inte kul. Skulle träffa en kompis men jag bara vägrade att gå ut bland folk.
Annars inget nytt eller spännade. Har inga planer inför morgondagen men det är säkert nåt som dyker upp. Om inte annat så väntar tvätt på att bli tvättat, det är en mycket trevlig söndags sysselsättning Vad ska du hitta på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare