lördag 22 augusti 2009

Kan någon förklara

Stupid is,
as stupid does.
- Forrest Gump

Idag ger jag mig ut i hetluften, det är jag medveten om. Men det må så vara. Ibland måste man sticka ut hakan och säga sin mening.
På en annan avdelning på jobbet jobbar två tjejer, de här ser inte riktigt på samma sätt när det gäller saker som gäller jobbet, och det är ju deras problem. De har för inte alltför länge sen avslutat en utbildning som ger dem en bättre status både på jobbet och även utanför våra grindar.
Den äldre hon har blivit samordnare och den andra har samma uppgifter som innan utbildningen Ni kan förstå att det inte känns så kul för den sist nämnda. Så då sökte hon ett annat liknade jobb, med mer befogenheter, bättre lön och bättre villkor. Tjejen får jobbet, men nu uppstår det jag inte kan förstå. Det snackas det på huset hur synd det är om henne, och hur det är den andras fel att hon slutar. Vilket jävla skämt!!!! I och med det nya jobbet får hon allt som man kan tycka att man ska få efter en sån utbildning och då är det synd om henne.
Har hon helt plötsligt bitit i det förbjudna äpplet och blivit tvingad att lämna paradiset? Det låter ju nästan så.
Jag i min enfald trodde att det var frivilligt att söka andra jobb, och även att tacka ja till en ny och bättre tjänst.
Måste säga att jag är otroligt avundsjuk på henne som fått ett nytt jobb med nya utmaningar. Kan inte tycka att det är det minsta synd om henne, snarare tvärt om. Det är väl toppen för henne att den här tjänsten dök upp så att hon får nytta av sin utbildning. Tror att det kommer att få henne att växa som person och bredda hennes horisont. Varför blir så folk så upprörda, är de missunsamma mån tro? Det låter ju nästan så i mina öron.
Nu har jag vädrat klart mina åsikter!
Det var allt för ikväll.
The End

1 kommentar:

Räknare