söndag 16 augusti 2009

Saker av vikt


Herren avskyr fusk med vågen,
rätt vikt behagar honom.
Ordspråksboken 11:1


I Bibeln hittar vi många sanningar, till exempel citatet ovan. Var på jakt efter en passande bild till dagens inlägg och då hittade jag en bild med likanade citat. Men när jag senare skulle söka efter det på svenska dök det här upp som verkligen illusterar vad jag vill säga idag.
Jag lämnar rapporter till min läkare mitt blodtryck och hur det går med min vikt. Vi har en sittvåg som vi väger våra boende på och där jag vägt mig. Men enligt den har jag gått ner ETT ynka kilo sen i maj. Nu är det så att jag märker på mina kläder att det inte stämmer så jag ska se om inte den andra vågen i huset(på jobbet alltså) funkar bättre.
Tack och lov så var det här min sista helg som helgansvarig. En kollega var sjuk, och jag missförstod en arbetskamrat så vi var kort om folk imorse. Det ordnade sig, men det var stressigt innan jag fick ihop det. Nåja, imorgon är vår samordnare tillbaka och jag behöver inte bry mig. De ville att jag skulle bli samordnare, men då jag inte är usk:a så kunde jag inte bli det. Vilket jag är oerhört tacksam för. När jag stämplar in imorgon kan jag bara sitta tillbakalutad och nån annan som tar hand om det. Hon är skicklig och kan snabbt omplacera och dirigera personalen i rätt riktning när vi är kort om folk. Själv blir jag bara stressad.
Nu har jag inget mer att tillägga idag, inget av vikt i alla fall.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare