söndag 23 augusti 2009

Vilodagen

Vi hade bestämt att gå på bio idag. Vi hade bestämt oss att se Tarantinos nya film "Inglorious Bastreds." Quentin T är känd för sina något absurda filmer. Den har filmen var inte något undantag precis. Ibland skrattar man, ibland vågar man knappt titta och ibland blir man äcklad.
Christoph Waltz spelar Hans Landa en psykiskt störd nazi kille. Skulle inte bli förvånad om han får en Oscar nominering för sin sin rollprestation, han är helt fantastisk.

Så till en helt annan sak, Gällivarehäng. Den här bilden jag hittade får illustrera vad jag menar. Har de senaste dagar sett alltför många kalongkanter för att helt få det bort från min näthinna. Att unga killar har det kan jag kanske förstå, men en herre i 50 års åldern som höll på att tappa sina Fristads-byxor, det känns inte rätt. Hans röda kalsingar är inte vad jag vill se när jag står i kön på banken. Kalsonger kan jag tänka mig i ett sovrum eller i en tvättkorg, men på en bank, absolut inte. Undrar om Reinfeldt är intresserad av att instifta en lag mot Gällivarehäng? Kanske är det nåt för FI, de verkar inte vara så vänligt inställda till män.
Ska vara utanför Gallerian kvart i tio imorgon så det är bäst jag tar och lägger mig. Klockan har precis passerat midnatt och ögonlocken börjar bli tunga.
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare