fredag 24 juli 2009

Gråt inga tårar


Idag har det inte varit en bra dag. Så här dagarna innan blir jag antingen jäkligt förbannad som i tisdags eller gråtmild som idag.
Min syster gav mig rådet att undvika Lilla Huset På Prärien och liknande program. Nu ska det väl sägas att jag gråter till LHPP hur som helst. Ja, jag vet det är bara på tv men jag är en riktig lipsill, så jag grinar som om jag hade betalt.
Jag vet inte hur många gånger jag sett Mask med Cher, Sam Elliott(mums) och Eric Stoltz. Men jag grinar lika mycket varje gång ES karaktär dör. Eller i Döda Poeters Sällskap på slutet när den ena eleven efter den andra ställer sig på sin skolbänk och säger "O Captian My Captain" till Robin Williams. Ja, jag vet jag är på tok för blödig. Min syster som inte är lika känslig, har skämts för mig mer än en gång.
Men Daglivs hade Karamellkungens lösvikts godis för 4 kr/hg. Visst jag ska inte äta sånt men en dag som denna är alla medel tillåtna, tro mig.
Har jag nämnt att jag jobbar i helgen och är helgansvarig. Tycker inte om det, det tar förmycket energi. När min närmaste chef kommer tillbaka till veckan ska jag avsäga mig det. Vill kunna se fram emot en jobbhelg utan att ha ångest.
Nej, nu är det dags för reprisen av Morden i Midsomer.
Håll tummarna för mig att alla kommer, och att det blir en lugn helg.
Dags för lite mord....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare