torsdag 23 juli 2009

Tankar en torsdag


Dagen före lön och jag har inte många kronor kvar på kontot.
Inget shoppa eller luncha ute idag. Däremot har jag tvättat på morgonen. Det fuktiga vädret bidrar till att tvätthögen växer snabbare än vanligt.
Sen har jag betalat alla räkningar, hur kul som helst. Sen kom jag på att jag måste gå till frissan och att jag måste skaffa pass den här månaden, där går 1000 kr i ett nafs. Ska åka till Skottland i oktober och det gäller att fördela omkostnaderna så att inte allt kommer på en gång. Dessutom vill jag vara säker på att jag hinner få mitt nya pass i god tid innan jag åker. Tycker inte om att vara ute i sista minuten, i synnerhet inte när det gäller viktiga saker som pass. Men det är bara att anpassa utgifterna utifrån den budget man har. Inga stora utsvävningar alltså i augusti månad.
Men sen kommer de sakerna man måste ha som inte är så kul att spendera pengar på.
Diskmedel, toapapper eller tvättmedel är ju inte sånt som gör en lycklig att spendera pengar på, eller hur? Bio, utgång, en bra bok, en cd, nåt nytt till hemmet är mycket kuligare att lägga pengar på.
Just nu vill jag inte lägga mig, men jag vet att klockan ringer 05.30 imorgon så det är bäst att jag går och lägger mig.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare