tisdag 14 juli 2009

Smaken är som baken

Jag jobbar i närheten av Tranebergsbron och flera av mina arbetskamrater brukar gå över den när de tar sig in mot city. Då jag skulle resa i den riktningen så tänkte jag att det ska jag väl prova på.
Kan väl säga att det gör jag inte om. Det var sånt oväsende från alla bilar att jag inte kunde höra mina egna tankar. Då tar jag hellre min vanliga promenadslinga där det man hör är med motionärer, fåglar och de som har sina kolonilotter längs med promenadvägen. Även om iPoden är på som sällskap så kan man höra ljuden från det runt om, och det är så jag vill ha det.-Kanske jag ska lägga till Traffic in my mind (The Osmonds, cd:n The Plan) på min spelista för promenader.- Jag går där och filosoferar och löser alla världens problem, nåja, åtminstone rensar jag mitt huvud.
Det är förvisso sant att när det röntagade mitt huvud i december sa att det inte hittat nåt där. Nu har jag inte det på papper som min kompis hemöver. Hon sa till sin läkare att det var väl onödigt att röntga huvudet för det fanns inget där att hitta. När hon fick provsvar hade doktorn skrivit ett PS "Du hade rätt, det fanns inget där." Såna läkare gillar jag.
Nej, ikväll då det inte är några mord i Midsommmer, så då blir det en tidig kväll. Victoria får fira med sin Daniel bäst hon vill.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare