fredag 8 maj 2009

En Cool Katt Kille Vid Namn Neo

Jag brukar inte vilja lämna ut namnet på de närmaste, men är man så här öppen så vill jag presentera Neo. Han tillhör min brorsdotter. Neo är en cool kille som charmar alla han träffar. Men han gillar inte att bli störd av de yngsta medlemmarna i vår familj som är vansinnigt nyfikna.
Annars skulle jag beskriva honom som stilig, kelen och sällskaplig. Tittar gärna på TV, eller kanske är det så att han gillar att ligga i famnen och kanske att någon kliar honom bakom örat eller på magen. Han spinner så gott där kan ligger i famnen.
Måste berätta en lite episod från idag. Min kollega kommer och småler och sen berättar hon att en av våra boende trodde att han haft Svininfluensan eftersom varit lite snuvig häromdagen. Han har varit ute på gården som vi har på jobbet men längre än så har han inte varit. Och vad jag vet så är det bara en i Sverige som fått konstaterat att hon har viruset. Men det är klart man kanske kan få det i höst eller när de nu tror att att det eventuellt bryter ut igen. Man vet ju aldrig. Stackars pensionärer, en del är rädda för virus, en del är rädda för Guds straff och en del är rädda att vi glömt bort dem om vi kommer 5 min efter utsatt tid.
Sen finns det personal som är rädd för chefen, en del är rädd arbetskamrater och en del för sin egen skugga.
Vad är du rädd för?
Imorgon ska vi, KV och jag, till Berwaldhallen och titta på Loa Falkman, Björn Skifs och Måns Zellmelöw. Ska bli jättekul!

2 kommentarer:

  1. Ja, det stämmer så bra det. ;) Jaha, du bor i Stockholm? Hem finns alltid kvar om du skulle vilja flytta tillbaks någon gång. :) Jag är också i tankarna om att flytta, jag satsar på London faktiskt. :)

    Hoppas du har en bra helg, du med! :)

    SvaraRadera

Räknare