tisdag 5 maj 2009

Ibland finns det bara en..


Bara en, kanske två som förstår en. Ta till exempel när ens mamma häver ur sig saker utan att tänka. Du kanske inte har en sån mamma, men det har jag. Då finns det bara en som förstår mig totalt, min syster. Visst jag har en bror men det kanske är så att tjejer förstår varandra bättre och kanske ser vi det ur samma perspektiv. När det händer så är det skönt att ha någon som känner lilla Mor och hur hon är. Vi behöver inte säga allt, utan snarare fyller vi i varandras meningar. Jag är jätteglad för att jag har henne. Hon känner mig, mitt humör och många av de sidorna hos mig som jag helst inte vill kännas vid. Jag ska inte räkna upp dem här, det finns inte nog med utrymme för det. Men det är skönt att inte behöva förklara allt. Nu behöver det inte bara vara problem som hon är bra på. Det är toppen att ha med henne när man köper kläder, hon är brutalt ärlig. Skulle det se för jävligt ut så drar hon inte för att säga det. Nu brukar jag väl oftast se sånt själv men det är skönt att ha nån man kan luta sig mot.
Sen är hon mer praktiskt lagd än jag, och mer tålmodig, och mer envis. Jag lägger mig nästan på en gång. Kan inte påstå att jag har inte mycket till tålamod. Vill inte ha några evighets projekt. Och om jag får välja så gör nån annan det. Sömnad eller andra handarbete är inte min grej, det tar för lång tid. Nu ska väl sägas att ingen i min närmsta familj är road av såna saker.
Men börjar vi prata mat så är de flesta med, god mat roar oss. Vi kanske inte prövar nya recept hela tiden men vi provar gärna nya saker. Sist jag var 'hemma' så blev det rullader på älg inspirerat av Per Morberg. Man tager vad man haver och gör så en egen variant, det blev jätte gott. Sen har väl vi alla misslyckats, eller?!
Vet att relationer inte alltid är så lätta. Därför är jag mycket glad och tacksam för min syster, och för vår bror ska väl tilläggas. Men mer om det en annan gång.
Bilden här ovan är snart två år gammal, unga fröken är en stor dam, blir tre i höst. Hon pratar mer och mer så att jag förstår vad hon säger. Det är otroligt hur deras ordförråd växer.
Läste recensionerna i kvällstidningarna för gårdagens konsert. Låt mig citera Olive Osmond, Det är en kritikers uppgift att vara kritisk. Det var kanske inte Jackson bästa konsert men en 2:a, absolut inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare