söndag 17 maj 2009

Upplyst och utslagen

Så har min syster åkt. Trist, men det ska väl sägas att efter 5.5 timmar med shopping igår var vi båda tämligen slitna. Vi började med ett besök i det närliggande köpcentrat där jag hittade toppen jag har på mig på kortet. Vill även påpeka att den var ytterligare en storlek mindre. Så det är kul. Syrran köpte smink hon fyller år precis tre veckor innan mig så hon hade fått presentkort på en parfymaffär.
Sen åkte vi vidare till Stockholm Outlet och IKEA. Där inhandlades en ny lampa till vardagsrummet. Jag satte ihop lampan och min syster tog hand om det elektriska. Hon hjälpte även till med lysröret ovan diskbänken. Jag har försökt flera gånger men misslyckats så jag är glad att hon kunde fixa det. Hade inga problem förra gången jag bytte lysröret men den här gången ville det inte alls. Skönt att nån annan är mer teknisk än jag.
"Tittade" på Melodifestivalen igår. Nåja, jag somnade nån gång också. Kan inte säga att jag gillade Norges låt men det verkar resten av Europa göra så den vann stort har jag läst, för när det var dags för omröstningen gick jag och la mig. Kan inte säga att det var nån låt som tilltalade mig speciellt. Norge har ju två saker att fira idag, både vinsten men även 17e maj. Så det är bara för mig att säga GRATTIS.
Nu ska jag slappa på soffan en stund och sen tvätta och promenad.
Vad har ni gjort under helgen? Berätta.

1 kommentar:

Räknare