fredag 29 maj 2009

Ja, nej eller kanske


Pingstafton imorgon, då gifter sig massor av par.

Själv har jag aldrig varit i närheten av att gifta mig. Jag är tacksam för att vi i vår släkt inte har några traditioner med stora dyra bröllop. När min syster gifte sig för ett par år sen. Så efter det att deras vigselcermoni var klar så kom nästa par som skulle gifta sig och där var det jackett och långklänningar och hela kittet. Läser att det finns de som tar lån för att gifta sig, det är väl ingen bra start kan jag tycka. Visst vill man ha det lite extra festligt men det finns ju så mycket man inte behöver och mycket man kan fixa själv. Har ni sett Bröllopsfixaren med Jennifer Lopez och Matthew McConaughey. Det är en oförarglig chickflick tycker jag. Men där kan man se vilken business det är det här med att gifta sig. Men måste man ha allt? Tror inte det.

Imorgon blir det inget bröllop för min del, men däremot jobb 7-15. Hoppas du har nåt roligare för dig. Solen ska lysa och hoppas du har möjlighet att få njuta av den. För som Tomas Ledin sjunger 'sommaren är kort.'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare