tisdag 19 maj 2009

It's all about the money


När jag kom till jobbet igår så hade vi fått kuvert där vi fick veta eventuell löneförhöjning.
Då kommer alltid flera fram och frågar vad fick du?
Om jag skulle säga att jag var nöjd så ljuger jag, alla inom äldreomsorgen skulle ha en ingångs lön på 20-25 000kr. Det är ett jobb som kräver så mycket av oss, och den ekonomiska kompensationen känns som ett hån många gånger. Sen är det godtyckligt vad chefer vill ge dig.
Idag har det varit en lugn kväll, jag har haft det här kortet flera gånger så jag vet ganska bra hur jag ska lägga upp så att det blir bra.
Imorgon blir det nog bra för en av dem som tar tid, han är på sjukhus för ett mindre ingrepp och då blir det inte så stressigt på förmiddagen. Sen kommer en fd kollega som är föräldrarledig för en lunchdate. Ska bli kul har inte träffat henne sen i somras.
Så mer imorgon!
Sa jag förresten att jag tog i från tårna när jag sa vad jag hade fått i löneförhöjning när de frågade. En liten vit lögn skadar inte ibland....

3 kommentarer:

  1. tack så mycket - känns verkligen jättekul

    SvaraRadera
  2. Men man ska alltid ta i från tårna, så mer sånt, tycker i alla fall lilla jag! Själv fick jag vad jag förtjänade i det lilla gulliga kuvertet.Det finns visst biträden som har bättre lön än jag,så nu måste jag jobba hårdare och mer intensivt när jag är där för att göra mig förtjänt av en rejäl höjning! Alternativet är att gå med i facket, fack et!

    SvaraRadera
  3. Du menar väl inte fuck it?! :-p

    SvaraRadera

Räknare