onsdag 20 maj 2009

Har haft en ganska skön dag idag. Har kunnat ta mig lite extra tid med mina boende. Tog en något motvillig farbror ut på en kort promenad Det krävs ibland ganska mycket list med att få dem att göra som vi vill. Nu menar jag förstås inga stora saker. Men en promenad, att gå på toa. kliva upp på morgonen. Ni vet sånt som man måste göra, fast det inte alltid är så skoj.
Att få nån in i duschen är inte alltid det lättaste, vissa kan man få med sig ganska lätt men andra. Jag känner mig ibland som matadoren i historien om Tjuren Ferdinand när jag bönar, ber och nästan sliter av sig håret i mitt försök att få dem att göra de mest vardagliga saker. Ja, ni som jobbar eller ha jobbat inom äldreomsorgen känner igen sig kan jag tro.
Fotot ovan är taget i Kivik i höstas när MrsG var 'hemma' i Sverige. Hennes mamma bor i Malmö och vi tog en dags tur runt i delar av Skåne. Vi hade bra väder, så där lagom varmt och soligt för en biltur. Det är otroligt hur de med tusentals äpplen kan skapa olika motiv. I höstas var det Adam och Eva i paradiset. Undrar vem som fick den idéen, att göra en tavla av äpplen. Gör man så i andra äppel distrikt mån tro? Det var otroligt vackert i alla fall. Jag hade hellre ätit några eller bakat nåt med äpplen i. När jag hälsade på MrsG i USA var vi på en vingård, det var också trevligt.
Nej, nu blev jag sugen på frukt, har både banan och kiwi hemma. När min syster var här köpte jag aprikossaft. Den var alldeles för god. Så imorse hällde jag bort över en halvflaska saft. Det var svårt men jag ska inte ha för mycket som frestar mig hemma om jag vill gå ner i vikt.
Ledig imorgon, har inga riktiga planer men den som lever...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare