torsdag 14 maj 2009

Våga Vara Vuxen

Ibland kan jag bli tokig, ganska ofta skulle de som känner mig nog säga, hm.
Tycker att man måste lära sig att skilja på person och sak. Jag älskar min familj men det är inte alltid vad jag tycker om vad de säger eller gör. Försökte förklara skillnaden för en bekant igår. Hon hade helt missförstått ett uttalande jag gjort ett par veckor innan. Att älska syndaren men inte synden. Alla har vi egenheter som gör dem i vår närhet galna. Vi gör saker ibland medvetet, men oftast omedvetet som är korkade, men visst hoppas du ändå att dem som står dig närmast älskar dig ändå.
Till nåt helt annat. Det har varit CF från kl 11 på jobbet, Chef fritt alltså. De åkte tillsammans med samordnarna och skulle ha konferens norr om stan i nån liten stuga de hyrt. De blir kvar där tills imorgon nån gång. Plötsligt blir det en helt annan sak, stämningen blir helt annorlunda. Det fnissas och personalen blir helt annorlunda. Det är otroligt vilken skillnad det blir.
Imorgon kommer min syster hit, hon ska stanna tills på söndag. Jätte skoj, det har hon inte gjort på 4 år sen de små liven kom. Vilddjuren och deras pappa ska åka upp till mormor och morfar. Vi systra mi och jag, vi ska shoppa, slappa och kanske gå på bio. Vad ska vi se i sånt fall något tips?
Nej nu är det dags för en kopp te och sen sängen. En kollega och jag gick ut efter jobbet igår, behövde det för det var strul med ena hissen, vilket krånglade till en hel del. Vi kom inte hem förrän vid ett tiden. Så jag somnade väl vid klockan halv två tiden.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare