torsdag 21 maj 2009

Katarina gick förbi här


Går förbi den här runstenen när jag är ute på min promenadrunda. Tyvärr kan jag inte tyda vad som står men om jag hade rest en sten hade det nog stått "Katarina gick förbi här i sin kamp mot för många magmuskler." Eller varför inte "Downsizing in the 2000's with Katarina."
Kanske jag jag ta kontakt med någon som som gör minnesstenar och beställer någon käck slogan eller fyndig citat? Nåja, det finns väl bättre saker att lägga pengarna på. Och vem skulle bry sig om att jag gick där om 100 år? Jag lär ju knappast bli omskriven i någon historiebok om hundra år som några stackars ungar ska läsa om i skolan.

Men jag måste vara lika envis som maskrosor när det gäller att komma ut på mina promenader. När jag är hemma hos mina föräldrar så har jag och pappa kamp mot dessa gula blomster. På morgonen går vi ut och plockar alla blommor och knoppar vi ser. Men vet också att ett par timmar senare har det dykt upp ett nytt gäng så då får man göra en ny räd för att förhindra att den sprids alltför mycket. Munkjackan jag köpte för ett par veckor sen känns större nu och det måste ju betyda att det går åt rätt håll. Det är bra att ha kläder som måttstock för det märks ju genast om jag gör rätt.

Nej nu ska jag chilla lite. Jobbar fredag till måndag, morgonskift alla dagar. Hoppas att det ska vara lugnt och att ingen är sjuk. Mer imorgon.

1 kommentar:

  1. ja det vore skoj - ska bara få en ledig dag först :)

    SvaraRadera

Räknare