söndag 31 maj 2009

Sol, söndag och spendera pengar.

Himmel vilket väder det varit idag.
Jag och KV spenderade ett par timmar i Marabouparken(Sundbyberg) med lite picknick. Hittade inte solskyddskrämen så jag var rädd att jag skulle bränna mig på tok för hårt.Men jag tror nog att det gick bra. Har varit ute ett par gånger innan i solen så jag tror nog att det ska vara ok. Känner i alla fall inte av att jag varit ute.
Sen så uppsökte jag Intersport för att köpa ett par byxor de gör reklam för just nu. Men de var pygmé storlek på dem och är man som jag nästa lika stor som en mammut så funkar inte det.
Men vet ni vad??? Jag hittade ett par jeans capribyxor och en tunikaKappAhl. Tack vare att det var 25% på alla toppar och att jag dessutom hade en rabattkupong på ytterligare 25% plus ett presentkort som jag fick i födelsedagspresent, så blev det endast 85 kr. Vet inte när jag köpt så här mycket kläder på så kort tid. Kanske kan det bero på att jag blir mindre och mina gamla kläder större. Vill inte att allt ska vara i storlek tält som innan.
Apropå att det är söndag så läste jag på Text-tv och hörde på nyheterna att en läkare i Wichita , KS blivit ihjälskjuten på väg till sin kyrka. Och det därför att han utför aborter. Man kan ha olika åsikter om för eller emot abort, men är det inte märkligt att de som hävdar att det är mord att göra abort anser att det är fullt ok att döda läkaren. Du som känner att det finns någon logik i det hela får gärna berätta det för mig. Jag förstår mig inte på ett sånt resonemang. Dessa fundamentalister skrämmer mig, av vilket slag det än må vara, religiösa eller politiska.
Igår började en TV serie på 2:an där Elvis Costello intervjuare kollegor och kamrater inom showbiz. Igår var det Sir Elton John. Tyckte att det var bra kommer att fortsätta att titta på den.
Nej, nu hägrar sängen. Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare