söndag 22 mars 2009

Avundsjuk


"To want what I have,
To take what I'm given with grace.
For this I pray..."
~For My Wedding, Larry John McNally
Jag kan inte hjälpa det, men jag blir så avundsjuk på alla som är kreativa och som kan göra en massa fina saker med händerna. Om man som jag gjort surfat bland bloggarna finns det dem som kan göra de vackraste quiltade överkast, är duktiga på att rita, ellergöra vackra kort. Det är de som anlägger konstfulla trädgårdar, de som är tar vackra fotografier och sen är det såna som jag som inte kan nåt av det.
Sjunger hellre än bra, har inte tålamod att lära mig att spela något instrument. Kan inte säga att jag har någon begåvning utöver det vanliga. Oprah talar alltid om att man ska utgå ifrån sin passion och skapa en karriär. Men hallå, om man är en medelmåtta vad göra.
Det kan inte hjälpas att jag blir så avundsjuk på alla som har hittat sin talang, inte missundsam, men avundsjuk. Det skulle göra saker och ting mycket enklare.
Okej jag har gåvan av att njuta av andras talanger och begåvningar. Det är ju förstås en förmån att få ta del av allt vackert. Men varför är man/jag aldrig riktigt nöjd. Kanske min talang ligger i att gnälla hela tiden, men det blir så förbaskat trist i längden måste jag säga.
Så i väntan på att blixten slår ner eller den goda fen dyker upp med sitt trollspö får jag väl ta och drömma vidare. God natt bloggen, vi ses imorgon!

1 kommentar:

  1. Men kära nån..... Du är ju helt fenomenal på att skriva och du kan verkligen få till det. Du lyckas få en intresserad och du skriver på ett sätt så att man vill läsa mer. Skriv en bok!!! Go for it!/MrsG

    SvaraRadera

Räknare