fredag 6 mars 2009

Vilddjuren är här.




Så har dagen D kommit. Alla är här.
Pappa åkte på utlands visit halv sju imorse, medans jag och mamma inte kom oss iväg förrän vid 11-tiden.
Vi har 5 mil till närmsta samhälle som är lite större. Här finns bank, Folkets Hus, två mataffärer och lite andra saker. Det gäller att komma ihåg allt man ska ha. Det är inte som på min gata i stan där jag har två mataffärer på 5 min promenad avstånd. Två minuter med t-banan till närmsta köpcenter. Det är en helt annan situation.
Sen när vi kom hem så dröjde det inte länge innan en av mina kusiner och hennes man kom förbi. Deras stuga ligger 1 km söder från oss. De har kommit upp för att fiska och köra skoter. Min bror med bihang dök sen upp en timme senare och just före 20 ikväll kom min syster med familj. Vilddjuren sov som fromma små lamm så jag gissar att imorgon är det full fart på dem. Kul. Min brorson jobbar så han kunde tyvärr inte komma upp annars hade alla varit här.
Syster med familj har en stuga men den är inte vinter bonad så de sover i rummet bredvid. Men min brors stuga klarar av minusgrader så där bor han och 'dotra' och världens finaste katt kille. Min svägerska har stannat hos sin mamma som bor ett par mil bort. Katten den är glad för den får vara ifred för de yngre familje medlemmarna. De, vilddjuren alltså, gillar katten men har ingen förståelse för att katten behöver vila. Men är man snart 4 och 2.5 år så är det väl förlåtligt. När min brorsdotter var liten, hon blev 24 nyligen, då skrämde hon och hennes bror MoPs katt som de hade då. Så fort hon hörde dem så gömde hon sig. Nåja så kan det vara.
Nej nu ska jag sova så jag är pigg inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare