måndag 2 mars 2009

Framme

Hej hopp!
Har anlänt till bushen idag. När klocka ringde imorse var det inte kul, men det var bara att stiga upp. Flygbussen skulle gå kl 06.52. Så ni förstår att då ringde klocka extra tidigt. Jag vill ju tömma sopor, hinna duscha och så.
Sen ut till Arlanda för vidare transport till Kallax. Jag hade tur för min syster kunde plocka upp mig och skjutsa in mig till stan. Men vilket snöoväder det var. Det blåste och yrde snö så man höll på bli tokig. Väl inne i Luleå så firade vi med en Thai buffé lunch. Och sen hann vi även uppsöka Guldfynd för att köpa örhängen till mamma som hon önskat. De hade en drive 'ta 3 betala för 2' på några silver hängen, vi hittade 3 par som vi båda tyckte om så då fick det bli så.
Sen tog jag bussen vidare ut på landsbygden. Min moster L kom och mötte mig för vidare transport upp till obygden.
Mamma höll på att göra potatispalt som hon lovat när vi kom fram, mums.
Imorgon ska nog jag och pappa göra laxlåda med skirat smör som vi gjorde när jag var uppe i november och det blev jättesmarrigt.
Har fått bada bastu och hunnit sova en sväng framför tv:n. MoP har en braskamin i vardagsrummet och det blir sån skön värme. Jag somnar så när det sprakar i eldstaden.
-2.5 grader ute nu ikväll hoppas att det är milt ett par dagar till.
Nu är jag helt slut så nu hägrar sängen.
En ny dag imorgon, med nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare