onsdag 18 mars 2009

Dr Phil

Bläddrade mellan de olika tv-kanalerna tidigare idag, och såg en snutt av Dr Phil. Han sa ungerfär så här "This show is not for everybody. That's why you have the remotecontrol."
Tycker att det var mycket klokt sagt.
Istället för att ondgöra sig över saker man ser så byt kanal. Du behöver inte titta.
Jag är säker att det finns det som får dig att byta radio eller TV station kvickt som attan. Här är några saker som får mig att använda fjärrkontrollen.
Mia Törnblom- Jag får träningsvärk i öronen bara av att lyssna på henne. Hon är för flåshurtig för min smak. Idag var hon med i något program och hon talade så fort så hon blev andfådd Hon nästan kippade efter andan mellan varje ord.
Enrique Iglesias- Jag kan inte heller sjunga....
Anna "Du är vad du äter" Skipper- Skulle hon komma fram till mig och erbjuda mig sin hjälp så skulle jag nog be henne flyga och fara.Tycker inte om hennes burdusa stil. Jag är Oxe och tro mig jag kan vara envis när jag vill, och vifta med röda flaggan och jag går till attack.
Bill O'ReilyFox News- Han tror att alla som inte är Republikaner är kommunister och att alla utanför USAs gränser är potentiella terrorister.
Sen finns det förstås saker som får mig att stanna kvar.
Oprah- Har många tänkvärda program, sen kan det bli för mycket av så blir du en bättre smalare och lyckad individ teman ibland.
Keith Olberman- Påläst och vältalig amerikansk journalist, sett flera klipp på Youtube. Ny favorit.
Kalle Moreaus- Multiinstrumentalist. En tvärhand hög men med mer pondus och talang än många andra i musikbranchen.
C-G Karlsson-Recensent av både film och böcker i Svt, har de grå tinningarnas charm, samtidigt som han känns lite vilsen ibland.
Nu väljer jag att logga ut från nätet för mina ögonlock börjar bli tunga.
Kul att du tittade in, vi ses snart igen hoppas jag.

PS.Välkommen tillbaka ML, tack för kommentarerna. Inlägget till internationella kvinnodagen skrev jag inför förra valet, det skulle jag nog ha nämnt, så jag söker inga nya jobb just nu./K

1 kommentar:

  1. Det är lätt att fastna för Operah och även dr Phil.
    Vidarebefodrade din blogg till LA och en music lover. Hoppas han får in det på sin dator.
    Claes Olsson har musar, så ta en promenad dit.
    Tack för musiken och det övriga.

    SvaraRadera

Räknare