torsdag 19 mars 2009

Music, Music, Music

Music was my first love,
And it will be my last.

~John Miles


Har lagt till lite ny musik på min playlist. Det är kul att hitta låtar som jag tycker mycket om men som ännu inte finns i min skivsamling. Har inte speciellt stor samling, enligt mina mått. Åtminstone inte inte så varierad.
Mycket singer/songwriter, amerikansk västkust rock och country.
Jag är svag för vacker stämsång som när Eagles sjunger Seven Bridges Road. Välskrivna texter som Sky Blue And Black och Little Moments. Blir glad av det underfundiga i Randy Newmans Short People, han har även skrivit Feels Like Home.
En vacker och klar röst som Linda Ronstadt eller Trisha Yearwood eller vår egen Anna-Lotta Larsson är en njutning att lyssna till. Men röster som Bonnie Raitt, Louise Hoffsten eller Melissa Etheridge har en skön raspighet.
Låt oss inte glömma familjen Osmond som jag följt i över 35 år. För snart ett år sen var jag o KV tillsammans med 12 000 andra på SEC i Glasgow för att se alla sju sjungade syskon. De sålde ut Wembley Arena två kvällar i rad. Det var helt fantastiskt. Alla sjöng med och det var en sån stämning i publiken jag endast varit med om i Sverige när jag sett John Fogerty. Det är magiskt. Vi svenskar är på tok för stela och tråkiga ibland. Vi lever bara en gång, så varför inte ha kul när vi kan.
Vilken musik gillar du? Kommentera gärna och berätta.

Klantareslet Katarina, d.v.s. jag, har trampat sönder musen till datorn. Den hade ramlat ner på golvet och det såg jag inte härom morgonen. Så nu har jag bara pekmusen på lapptoppen och jag har inte riktigt koll på hur den funkar. Så jag måste gå och införskaffa sådan tingest, så att jag lättare kan surfa runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare