torsdag 16 april 2009

F-Ö-R-B-A-N-N-A-D!!!


Ett nej är alltid ett nej. När jag säger eller tydligt visar att jag inte vill ha din hjälp eller att saker inte angår dig var snäll och respektera det
Idag blev jag förbannad på en kollega som inte gjorde det.
Jag ville kolla ungefär vad jag väger, på jobbet har vi sittvågar. Ja, MrsG, de är från Umedico...
Min kollega pratar i telefon, men jag ber att hon ska låsa upp rummet där vågen står. Hon gör det och ska titta på displayen varpå jag vänder på stolen för att markera att du har inget här att göra. Men hon låter inte bli utan innan jag hinner få handen över displayen säger hon min vikt högt. MUPP!
Visst det är väl ingen större hemlighet att jag väger mina modiga kilon. MEN hon ska fan i mig respektera att jag inte vill ha hennes nyfikna nuna där. Jag kunde ha knockat henne.
Tycker inte att min vikt angår någon annan, tack!!!!! Blir så jävla förbannad på alla nyfikna idioter som inte har med saken att göra. Jag kanske är överkänslig, men min kamp med vikten är min och ingen annans. Vill inte ha några ifrågasättande om hur mycket eller varför av såna som inte har med det hela att göra och de utvalda är få. De är tre högst fyra stycken individer, så det så. Om jag tyckte det var av allmänt intresse skulle jag göra en notering på skrivtavlan.
Jag sa det till henne senare efter det att jag lugnat ner mig något och jag hoppas att hon förstod att jag menade allvar. För det är flera på jobbet som frågat som aldrig annars är intresserade, men så fort man går ner i vikt tycker de att de har rätt att veta, fat chance!!
God Natt!!

2 kommentarer:

  1. tack - va snäll du är :)

    Åh, fy, förstår att du är arg. jag skulle vara vansinnig.

    SvaraRadera
  2. Det är ju att kränka ens integritet till max, vad är det för pucko du jobbar med????????? Själv hade jag nog golvat personen i fråga. Tänk att folk måste lägga sig i så mycket, man blir ju bara så trött på det.... Har de inga egna liv eller..... man börjar ju fundera. Stå på dig!!!!!!!
    MrsG

    SvaraRadera

Räknare