lördag 25 april 2009

Soligt väder, vin och vimsiga väninnor.

Ja, ja jag ska väl erkänna på en gång att jag det är jag som var mest vimsig. Slut diskuterat!

KV ringde mig igår kväll och frågade om jag hade lust att ha picknick idag, vi bestämde att Hagaparken var på lagom avstånd från oss båda. Så efter att ha inhandlat en mycket god skaldjurssallad och med medhavt vin så åkte vi ut till Haga. Nej, inga fjärilar synets ute på Haga, men en hel del människor i olika storlekar. Det var ett gäng precis invid oss vars yngsta medlem som var ganska nykläckt. Sen var det massor av födelsedagsbarn, dock ingen av oss den här gången. KV har redan fyllt år och jag fyller år nångång i framtiden.

Som sagt var vi hade det bra i solskenet. Det var när vi skulle hem som det hela började.

Vi hade plockat ihop våra saker och när vi just håller på att passera tälten så märker jag att jag inte har min mobil. Jag söker igenom alla väskor och kassar, borta! Jag går tillbaka till där jag tror att jag lämnat den, hittar inte den. Då är det tur att man har äldre och klokare vänner. KV ringer helt sonika till min mobil och en tjej svara och så var problemet löst, för den här gången. Sen går vi mot bussen och min kompis trampar snett och flyger framlänges och får ett präktigt skrapsår under ena knät. Vi går vidare mot bussen när jag inser att jag tappat den för dagen ny införskaffade filten från Eden à 69 kr. Nåja, tänkte jag det var ingen större förlust, men så ska jag ta fram månadsmärket. Var fasiken är mitt månadmärke, panik, igen. Så vi vänder om för att leta reda på det, När vi kommit en bit på vägen, där ligger filten. Nu är det månadsmärket som är på villovägar. Vet att jag plockade upp det innan, men var kan jag ha stoppat det. Kollar att jag har min mobil är kvar i byxfickan och vad tror ni är där, just det SL kortet. Kanske ska tilläggas att jag hade förra årets capri byxor som nästa höll på ramla av. Kanske kan jag ha dem två veckor till ,så ni förstår att jag minskat på omfånget.

Det var min lördag. That's my story, and I'm stickin' to it.

1 kommentar:

  1. Oh what a day! Det svider och sträcker på benet.... J ville ha isterband till middag men jag tyckte inte det var lördagsmat (stackars J, först säger jag att han ska fundera ut vad han vill ha till middag, och sen underkänner jag det). I stället blev det sushi.... mycket gott! / KV

    SvaraRadera

Räknare