torsdag 2 april 2009

Fasters Favoriter och mer


Kanske inte på allmän begäran men dock här är de, Fasters Favoriter. Nu har de aldrig kallat mig faster, utan bara Katarina. Precis som alla förutom min kollega gör, behöver jag nämna att hon sa Kattis idag igen, grrr!
Unge herrn är en glad och social person, är en fena på att berätta historier. Vi har tre begåvade historieberättare i min familj, min faster S, min bror och sedan hans son. Han sjunger i ett band, jagar och fiskar.
Unga fröken är en tjej med stora drömma och ambitioner. Vill gärna jobba utomlands så småningom. Hon har svart bälte i shopping, kläder, smink, skor, you name it! Kanske göra affärer i Hollywood? Tänk på att din gamla faster vill träffa George Clooney.
Jag är jättestolt över dem. Det är väl helt otroligt att de båda ärvt min skönhet och intelligens!
Idag har jag skickat ett mail till min läkare om tillfälligt läkarintyg tills jag får tid hos henne. Min chef ville ha ett så jag hoppas att hon faxar över ett.
Sen är jag lite förbannad. Det har framförts klagomål på mig till vår samordnare, men inte till mig direkt. Det är så jävla fegt att inte komma och prata med mig utan gå omvägar. Gillar inte det. Det är väl bättre att vi får redan ut det öga mot öga, än att någon annan tar upp det.
Skulle uppskatta det mer och skulle inte bli lika irriterad.
Till något skoj, jag fick tips om jobb som kanske skulle passa mig. har visserligen inga kvalifikationer på papper för jobbet, men vad fasiken när det kommer ut ska jag prova och söka i alla fall. Friskt vågat, ni vet.
Nu är jag ledig tre dagar. Ska posta påskpaket till min syster, nåja det är födelsedagspresenter i det också. För min syster och Unge herrn fyller år med fem dagars mellanrum så då postar jag allting samtidigt Sen är det promenader, och eventuellt ett besök på IKEA som står på agendan.
Vad har ni för planer, berätta gärna här.
Tills nästa gång, ha det.

1 kommentar:

  1. Hej hopp! Vi skall ha min gubbes barnbarn (7 och 8 år gamla)fredag till lördag på en sleep over. På lördag kl. 10.00 skall vi gå och se den nya filmen Monsters vs Aliens med dem och den är i 3D så det skall bli lite häftigt. Killarna gillar det. Annars blir det till att fixa lite i trädgården tror ja, skall sluta regna på lördag för att sedan börja på söndag igen. Blir man less eller blir man less....... Ha det Katarina!
    MrsG

    SvaraRadera

Räknare