onsdag 8 april 2009

Jeff & Co.


Idag ska jag äntligen få se Jeff Dunham och hans dockor.
Om du inte känner till honom tycker jag du ska kolla upp klippena på Youtube. Jag kan nästan lova att du får dig ett gott skratt.
Vet inte hur det är med dig, men jag känner igen flera av de olika karaktärerna. Walter är en grinig gubbe, jag tänker då på en SSK jag jobbade med för flera år sen. Han tyckte helt klart att livet inte var kul. Det var fel på jobbet, regeringen, världen och vad var det för skit på TVn. Jag jobbade natt på den tiden och om det var lugnt och alla sov så kunde man titta på tv. Jag och SG som jag jobbade mycket med vi hade som sport att hinna före honom och fixa fika och sätta på nåt vi ville se, innan han kom och annars blev det sport för hela slanten. Ibland blev han så sur att han vände på stolen och stirrade in i väggen. Tala om att vara barnslig.
Penuts står för det energiska och nyfikna barnet inom oss eller som vi har i vår närhet. Framför allt är han en retsticka, och jag tror de flesta av oss har en i vår innersta krets. Eller hur broder Tuck?!
Kolla själv får du se.

Hoppas jag inte är alltför trött när jag kommer hem så ska jag avlägga en rapport.
På återseende!

1 kommentar:

  1. Ja,sådana personer finns och visst driver de en till vansinne, grrrrrr............. Men som du skriver så blir det till en sport efter ett tag att driva med dem........ Kommer själv ihåg hur jag gick igång på denna person!!!!!!
    MrsG

    SvaraRadera

Räknare