onsdag 1 april 2009

Senare samma dag

Det är sällan roligt när klocka ringer på morgonen. Jag brukar låta snoozen ringa ett par gånger. Sen är det bara att kliva upp och in i duschen och så är morgon rutinerna igång.
Jag ser till att jag har lite marginal så jag kan ta ett par t-bane avgångar härifrån till jobbet. Vill vara där i god tid. Men jag har kollegor som 95 gånger av 100 kommer försent. De kommer inklivandes på morgonrapporten oombytta och inte ens säga förlåt jag kommer försent. Det är 5-10 minuter för sent nästan varje gång. Jag kan förstå om du har barn som ska till dagis och som trilskas nån morgon och man blir lite sen. Men det är sällan dem som kommer sent. Fast värst är deras ursäkter, jag kan inte komma tidigare, jag kan inte komma i tid. När man går på anställning intervju så får man ju veta vilka tider som gäller och då vet man vad det är som gäller. Alla kan försova sig, det har vi väl alla gjort, men att ständigt komma försent. Det är oacceptabelt tycker jag.
Det är den 1 april så jag undrar, har du klarat dig ifrån att bli lurad idag? Har inte pratat med så många idag så att chansen/risken har varit överhängande. har inget pokerface så det är lönlöst att jag ens försöker lura nån.
Tills imorgon, simma lugnt!

2 kommentarer:

  1. Jag håller fullkomligt med. Man blir ju tokig på folk som kommer inglidande när det passar dem, hoppas det märks på deras lön för då kanske de skulle lägga på ett kål.
    Älskar Gustaf bilden, cool snubbe......!!!!!
    Mrs G

    SvaraRadera
  2. tack så mycket :)

    Börjar gå frammåt nu - har många nya modeller, bekanta och främlingar som står på kö för att bli fotade. riktigt kul.

    SvaraRadera

Räknare