onsdag 29 april 2009

Smått förälskad

För ett par år sedan var jag och min kompis KE på Vasa Teatern och såg Krister Henriksson i Hjalmar Söderbergs Doktor Glas. Jag ska villigt erkänna att jag inte hade någon hum vad den här pjäsen handlade om och var lite avvaktande. Bara en kille på scen, hur bra kunde det vara? Jo helt fanastiskt, jag var helt trollbunden. Kristers minspel och berättar konst, jag var smått hög när jag gick från teatern. Nästan så där som om jag vore nyförälskad.
Så när jag skulle beställa en pocketbok på adlibris häromdagen, så kollade jag in Högläsaren och då hittade jag den som ljudbok med just Herr Hensiksson som uppläsare för 165 kr. Så nu har jag fått hem den, har inte hunnit avnjuta den än. Det är något att se fram emot.
Något annat att se fram emot är besöket på Hamburgerbörs imorgon, lite show och flärd för en kväll. Har jag nämnt att jag vunnit 50 kr på Keno idag? Helt ok.
Nej nu mina vänner. Nu har jag en date men John B. Lund. Härlig kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare