söndag 5 april 2009

Till vilket pris?

Someday I'm gonna be famous
Do I have talent well, no
These days you don’t really need it
Thanks to reality shows
Can't wait to date a supermodel
Can’t wait to sue my dad
Can't wait to wreck a Ferrari
On my way to Rehab
Cause when you’re a celebrity
It’s adios reality
You can act just like a fool
And people think you’re cool
Just cause your on T.V.
I can throw a major fit
When my latte isn't just how I like it
They say I've gone insane
I'll blame it on the fame
And the pressures that go with... Being a Celebrity
Celebrity- Brad Paisley


Just nu går det ett vad jag skulle vilja kalla ett förnedringsprogram, Sanningens Ögonblick, på Kanal 5. Varför är människor så pigga på att förnedra sig i TV, undrar jag. Kan förstå såna med verklig talang som ser Idol eller liknade som ett forum för att visa upp sig. Men det räcker ju inte, man dricker sig aspackad i tv, har sex och svarar på de mest intima frågor utan att blinka.
Det verkar som om det enda sättet att bli bekräftad är att exponera sig själv. Men det är ungefär som när man har fest på jobbet. En del verkar inte bry sig om ifall de blir askalas inför sina kollegor. Kalla mig gärna gammaldags men det skulle vara otänkbart för mig. Jag ska jobba med dem nästa dag och vill då kunna se mig själv i spegeln utan att skämmas.
Visst bloggandet kan också vara ett sånt forum, men jag tycker att man får välja hur privat man vill vara och hur mycket man ska lämna ut sin omgivning. Därför skriver jag t.ex. inte ut några namn på mina vänner. De är mina vänner men har därför inte bett om att få bli utelämnade här. Deras privata sfär har jag ingen rätt att delge här.
De som är allra närmast vet i alla fall vad förkortningarna står för.
Ny arbetsvecka framför mig. Har inte hört något från min doktor, men jag hoppas att hon faxat min chef.
Grått och trist mest hela dagen. Det kom till och med en regnskur på morgonen. Sen blåste det kallt när jag gick till ICA, fy så hemskt.
Annars inga nyheter... Jo förstås, jag vann 100 kr på Keno idag, det var inte helt fel. Som jag sagt tidigare jag kommer aldrig att bli rik på spel, men det är alltid kul att vinna även om det är små summor.
Måndag nästa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare