onsdag 1 april 2009

Tankar om tisdagen en onsdag morgon

God Morgon mina vänner! Himmel så trött jag har varit de sista kvällarna. När jag kom hem efter inspelningen av lördagens Babben & Co. så somnade jag så fort rumpan hamnade i soffan. Sen när jag vaknade var det bara att släpa sig till sängen.
Hade en bra dag på jobbet, fullt upp men behövde inte jäkta. Kunde jobba på i lugn och behaglig takt. Skönt.
Sen hem för en snabb dusch in till stan för att hinna äta en bit med GH innan vi skulle till TV-huset. Väl där var det samma visa som det brukar vara vid tv inspelningar. Fullt med folk och den evigt käcka Mimmi som förklarar hur allt går tillväga. Gästerna var Henrik Schyffert, Lotta Engberg och Ara Abrahamian. Och alla var underhållande och bjöd på sig själva. Musiken var Miss Li och Darin och Lotta på slutet. Om nån kan förklara för mig vad som är bra med Miss Li så vore jag tacksam. Visst hon kan sjunga rent men sen då.... Darin var söt och hade en bra låt. Lotta sjöng gamla When I Fall In Love, MEN(i bästa Tony Irving stil) texten Lotta, texten. Det märks att engelska inte är hennes starka sida. Det blev grammatiskt fel och uttalen. Nåja, vet att min engelska inte heller är perfekt ,men ska man nu framföra något i tv och massor av folk tittar så ska man väl kunna anstränga sig lite.
Nämnde jag att jag slarvade bort halsduken i TV-huset? Min exklusiva halsduk för 22.50 kr från KappAhl. Någon tyckte i alla fall att den var snygg för vi hittade inte den sen när vi gick ut. Den var inte heller inlämnad till garderoben, trist. Köper aldrig dyra mössor, halsdukar, eller vantar jag slarvar bort minst ett par varje vinter. Lämnar kvar i tunnelbanan eller så.
Nej nu ska jag ta en snabb dusch, jag ska luncha med KV.
Mer senare.
PS Blodtrycket igår 120/80, toppen!

1 kommentar:

  1. åh, jag älskar babben! <3

    Tack...fast jag har inte bestämt mig för vilken färg jag gillar bäst ännu. Om du kikar i inlägget jag precis postat så ser du vilka det står emellan.

    SvaraRadera

Räknare