måndag 13 april 2009

MÅNDAG!!!

Det brukar heta Thank God It's Friday, men idag utbrister jag med eftertryck Thank God It's Monday!
Har nu avklarat hela helgen, har varit hur trött som helst idag. Men det har gått hyfsat i alla fall. Kollade blodtrycket för att förvissa mig om att det inte blivit någon större påverkan. Det var 120/85 så det håller sig inom ramen för det normala, skönt.
Sen på vägen hem från jobbet stannade jag till vid Fridhemplan för att shoppa på Daglivs. Var sugen på att äta lite räkor, men där hade de bara färdigpillade räkor eller räkor på lösvikt för 149kr/kg!!! Inte riktigt vad min plånbok hade tänkt sig, så jag gick över till ICA som ligger bredvid och först hittade jag bara lösvikts varianten där för 129kr/kg men sen till slut så äntligen fann jag en 500 gr påse för 50 kr. Säkert lika bra som de andra, eller vad tror du? Så nu blir det räkor, vitlöksbröd och mineralvatten ikväll, mums.
Nu så är jag ledig två hela dagar, helt fantastiskt underbart. Känner att jag behöver det. Förhoppningsvis är det promenadväder så att jag kan fortsätta i min strävan att gå ner ytterligare kilon. Har blivit 7 cm smalare om midjan sen i mitten på januari, det känns bra. Antal kilon vet jag inget om men huvudsaken att jag blir mindre. Det är ju massor av kilon/ centimetrar kvar som ska bort innan jag är nöjd. Det roligaste är när de här smala tjejerna ondgör sig över att de gått upp så mycket i vikt, ni vet 2-3 kilon. Stackars dem. När en annan kommer i närheten av en våg så skriker den i panik " Nej, inte nu igen, jag klarar inte av kolosser."
Sen är det måndagkväll och Cityakuten. Kommer George Clooney ikväll måntro, jag hoppas det.
Har tjuvkikat lite på Youtube. Säg vad gjorde vi innan YT och nätet?
Nej du, nu har räkorna tinat så dags för smasken.
Tills tisdag, ha det!

1 kommentar:

  1. BLev besviken för det var ju inget E.R idag! Det var Harry Potter. Vi får klara oss till nästa måndag. / KV

    SvaraRadera

Räknare