fredag 10 april 2009

ZZZZZZZZZZZzzzzzzzz


Det är första dagen jag går till 16 och så här känner jag mig. Jag kan inte komma ihåg när jag senast var så trött. Men jag gissar efter en vecka eller så då är det lättare. Vet inte om det är psykosomatiskt, vilket jag kan tro att det är. Ibland spelar det undermedvetna större roll än vad vi tror. Säg hur ska det inte vara på måndag.
Vilken uppfattning har du om dig själv? Vissa tror sig vara kungar eller drottningar, och en del har så dålig självkänsla att de måste projicera sin dåliga självkänsla på nån annan. Det var en som sa till mig härom dagen, "du är så snäll." Nu är det väl inte snäll jag känner mig, utan sur och grining för det mesta. Klagar och gnäller på tok för mycket, alldeles för häftigt humör för att det ska vara bra för mitt blodtryck. Visst har jag mina stunder när jag är snäll, men oftast tycker jag inte att jag är det.
Men just nu är jag så trött så att ögonlocken nästan inte kan hålla sig uppe. Så nu önskar jag alla en god natt och en Glad Påsk!


1 kommentar:

Räknare