lördag 11 april 2009

Påskafton



Idag ha TV4 varit på besök på mitt jobb, som tur var höll de sig på dagvården och jag hade inget att göra där just då. Toppen! Sen tittade vi på inslaget på nyheterna och som sig bör var det våra boende som kom till tals. De intervjuade även några i personalen men tyckte väl att de inte var lika intressanta, kan jag tro, så de var bortklippta ur inslaget.
När vi jobbar helg brukar jag försöka se till att det blir något extra en av dagarna och oftast blir det inga större saker. Men idag så hade jag köpt grejer till marängsviss och det drog ihop till nästan 160 kr. Så jag bad att få 15 kr av de som fikade, då finns det de som har mage och tro att allt sånt är gratis. Visst är det väl trist, det rör sig inte om några jättesummor men det är faktiskt inte min skyldighet att förse alla med fika. Det finns de som på en gång frågar "vad vill du ha, hur mycket är jag skyldig?" Det är inte alltid jag vill ha bidrag så varför ska det ifrågasättas om jag gör det nån gång, undrar jag. 15 kronor är ju ingen förmögenhet.
Annars har det gått mycket lättare att jobba idag än igår, vilket känns skönt eftersom jag har både söndag och måndag kvar innan jag är ledig. Hoppas att det är fint väder imorgon, man blir så mycket gladare när solen lyser.
Nu kallar sängen.

1 kommentar:

Räknare