onsdag 22 april 2009

I väntan på APT


"I'm getting paid by the hour,
and older by the minute."
-It's five o'clock somewhere, A. Jackson & J. Buffet
Jag börjar gilla Svenska Spel mer och mer. Först fick jag ett mail, 'Grattis du har vunnit 50 kr på Keno' sen en timme senare ytterligare ett mail 'Grattis du har vunnit 44 kr på lotto.' Hela 94 kr idag, 50kr härom dagen. Snart så har jag vunnit pengar till en flaska rött när vi går på Börsen, är i alla fall nästan halvvägs där, men 144 kr är en bra början.
Önskar att det vore så på jobbet också, vi ska ha APT(Arbetsplas Träff) imorgon så då får vi väl veta om vi duger någonting till. Vad vi har gjort fel, sällan vad vi har gjort rätt. Man kan ju bli högfärdig om man får positiv feedback, att jobba inom vården är ju ett kall. Du kan kalla det vad du vill men för min del är det inget kall snarare ett tungt och underbetalt jobb. Den ekonomiska kompensationen vi får i förhållande till det vi gör är skrattretande.
Fick inga biljetter till Russell Crowe filmen, men tror att jag överlever i alla fall. Vann ju pengar, så jag ska inte klaga.
Mer efter mötet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare