söndag 12 april 2009

Snål?


Det finns många saker jag kan säga att jag är, men jag tror inte någon som känner mig skulle använda ordet snål när de beskriver mig.
Men visst finns det saker man inte gärna betalar ordinarie pris för, eller jag ensam om det?
Toapapper, tandkräm, disk- och tvättmedel eller duschcreme är väl inget jag handlar till ordinariepris om jag inte måste. Frekventerar Eden, ÖB och Yves Rocher för att göra bra klipp. En deodorant som i vanliga butiker kostar uppåt 30-35 kr kostar 19.90kr på Eden. Varför lägga ner de extra kronorna på sånt som inte syns. Sen vill jag inte ha det billigaste billiga för ofta är ju inte de sakerna bra. Men vem kommer inte från IKEA med en hel trave servetter och värmeljus varje gång man åker ut. Köpa dyra servetter från Duni eller lika bra servetter från IKEA för under 20 kr. De där fina motivservetterna från Duni köper jag när de rear ut dem för en billig peng och lägger undan till nästa jul eller midsommar.
Sen ska väl sägas att jag slösar gärna på andra saker så det väger säkert upp. Men som det heter, det man förlorar på gungorna tar man in på karusellerna.
Imorgon är den fjärde dagen på raken, nu börjar jag krokna och hoppas och ber om en lugn morgondag på jobbet. Hoppas inget händer utöver det vanliga.
Hur har eran påsk varit? Berätta gärna här, har hört ryktesvis att vissa köpt sig en väska idag. Låter jättekul.
Innan jag helt ramlar ihop vill jag önska er God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare