onsdag 25 februari 2009

Bokrea

Imorgon är jag ledig, och tänkte göre en sväng på bokrean. Kanske köpa nåt till mig, eller min syster vilddjur. Eller kanske en present till nån.
Har du några bra tips från årets utbud tar jag tacksamt emot dem.
Här är några personliga favoriter(dock ej från bokrean)
Arnaldur Indridason Glasbruket
Det här är den första i en rad deckare av islänningen Indridason, rekommenderas varmt.
Ett tips lyssna gärna på den första som ljudbok så du får nåt hum om de isländska namnen.
Siri Hustvedt Vad jag älskade
Amerikansk författare med norska föräldrar. En stilla berättelse som du sakta men säkert dras in i.
Donny Osmond Lifre is just what you make it: My story so far.
Nu blev du förvånad va?? Inte mycket. Min tonårsidol och fortfarande en av mina favoriter har skrivet den här mycket osentimentala skildringen av att växa upp i rampljuset. Om livets glädjeämnen men också om det som varit svårt. Köp den reviderade utgåvan från 2006.
Kristin Hannah En flicka som kallas Alice
Kristin Hannahs böcker utspelar sig uppe i staten Washington i de trakter där min vännina MrsG bor. Så jag känner igen flera namn på olika platser som min väninna nämnt.
Här är det lite mysterium, dramatik och kärlek i perfekt kombination.
Barbara Kingsolver Giftträdets Bibel
En av böckerna från Oprahs bokklubb. Handlar om en dysfunktionel missionärsfamilj som hamnar i Afrika. Det är fiktion, men jag hade en arbetskamrat vars föräldrar var missionärer i Afrika och som berättade en liknade historia om sin familj. Det är lite Knutby över pappan om vi så säger.

Som sagt var lämna gärna lite boktips här




1 kommentar:

  1. ja, det är inte alls skoj :(
    Har fortfarande inte hört nåt hur krabaten mår.

    SvaraRadera

Räknare