måndag 16 februari 2009

Magisk Måndag

Nu tog jag väl i från tårna. Det har varit en högst ordinär måndag.
Jag skulle ha gett vad som helst för att få sova en stund till. Men när jag väl kommit in i duschen är det inga problem. I duschen och även när jag tar ett bad löser jag världens alla problem, ibland gråter jag en skvätt när det känns som om hela världen är emot mig.
Oftast är det väl inget allvarligt utan mer PMS. Gud vad jag älskar PMS, antingen gråter jag för ingenting eller så är jag arg som ett bi. Det värsta är när man kommit någon morgon till jobbet och någon har frågat hur är det och jag snyftande svarat, fråga inte. Jag skäms som en hund efteråt, men vad göra. Som jag sagt innan, Sometimes it's hard to be a woman.
Jobbar imorgon och på torsdag sen är jag jag ledig fram till och med tisdag. Har lite olika saker jag kan tänka mig att göra då, vi får väl se.
Om precis två veckor åker jag upp till bushen, det ska bli kul. Förutom det snabba mötet med Syster Yster i fredags har jag ju inte träffat min familj sen före jag blev sjuk. Så nu ska de få se att jag lever och mår. Visst vi pratas vid per telefon men det är ju inte samma sak det. Roligare när man får träffas på riktigt.

På återseende...

3 kommentarer:

  1. trevligt - är faktiskt ledig i helgen, tro det eller ej. :) Vet inte hur jag jobbar veckan efter det, men finns väl en risk att jag får ledigt även på måndag.

    SvaraRadera
  2. Maggan kommer säkert bli överlycklig över att få besök, borde inte vara några problem alls. Du har ju en stående inbjudan hemma hos henne - hemmet är alltid öppet för dig.

    SvaraRadera
  3. Hej kära du,
    Ja familjen är det käraste man har. Det är något jag aldrig kommer glömma. De har funnits där i vått och torrt och kommer förhoppningsvis alltid att mer eller mindre finnas där också.

    PMS är i min värld jävulens ont mot kvinnor, aldrig annars är jag så deppig som då. Nu kan man tro att jag inte har ngn PMS, det har jag inte heller. Men nu är det en annan sorts hormoner som sätter horn i pannan på mig hehe... Den stackars sambon suckar...

    STOR kram

    SvaraRadera

Räknare