onsdag 18 februari 2009

Laid back

Idag har jag bara chillat. Vill inte vara sjuk imorgon. Så jag har tagit det lugnt ätit extra frukt, tagit C-vitamin och undrat varför det dimper ner fönsterkuvert i min brevlåda. Kan man sätta "Inga fönsterkuvert, tack" på brevlådan, precis som man gör med reklamen. Skulle brevbäraren lyssna till det uppropet?
Jag hoppas i allafall att jag ska hinna få pengar från försäkringskassan så att jag har lite att leva för. Det jag får från jobbet täcker räkningarna sen är det typ 500 kr kvar, yippie! Pratade med Fk idag, bad dem dra extra skatt så att jag inte får restskatt nästa år. Tar gärna att jag får ett par hundra lappar mindre nu och slipper betala dem sen i efterhand.
Vad har ni för planer inför helgen? Själv hade jag eventuellt funderat på att åka ut på landet till en väninna men nu när jag inte vet hur den här förkylningen utvecklas så jag har mer eller mindre avblåst den trippen. Så det får bli att promenera lite, kanske göra en tripp till IKEA på andra sidan stan. Kanske också besöka köpcentrat i närheten som jag ännu inte besökt.
Nu har födelsedags säsongen börjat. I övermorgon fyller min brorsdotter 24. Sen i mars mamma och min bror I april min syster, min svägerska, min systerson o pappa. Sen fyller jag i maj. Plus flera vänner. Ska fira min bror och mamma när jag åker upp. Och om jag känner min bror rätt så beställer han prinsesstårta, mums. Brännvalls konditori har jätte god sådan.
Tur att trisslotter finns brukar fungera bra som presenter, och kära bror om du läser detta, halva vinsten är min.
Dags för lite te och sen sängen.

1 kommentar:

  1. Jag vet ju nu att du redan är förkyld... Började läsa i fel ände lol. För ett par år sedan bad jag FK att dra extra skatt på mig med, men de 2 senaste åren har jag i alla fall fått betala tillbaks på bostadbidraget grrrrrrrr.

    Vi har födelsedagar varje månad utom 2 tror jag i våran familj och det är November och December. Jag funderar på att avsäga mig all uppvaktning hädanefter... fast känner jag min familj så kommer de att dyka upp i alla fall hmmm

    Ha det gott! KRAM, Mona

    SvaraRadera

Räknare