söndag 1 februari 2009

Söndag kväll

Kan inte påstå att jag jag längtar efter att gå ut och promenera, men jag har ju gett mig själv den på att nu ska det bli av, att gå ner i vikt alltså. Så är det bara att bita ihop och gå, vare sig jag vill eller ej. En del tycker att det är skönt att ha någon ha med sig nån, men jag själv tycker att det är ganska så skönt att gå själv. Upp tempo musik i telefon sen är det bara sätta i gång. Jag går i ganska rask takt och då kommer Bee Gees med Staying Alive. Vet inte om ni har sett videon till den låten. Där kommer iaf bröderna Gibb med vita utsvängda byxor, kavajen över axeln och går med bestämda steg medans de sjunger låten. Jag kommer på mig själv att nästan börja gå som dem, komiskt. Under dagens promenad träffade jag på en Golden Retriver som var ute med sin husse. Den kom mot mig och när jag stannade så satte den sig så jag fick klappa den. Nej husse är 60 +, inget av intresse. När jag kommer fram till köpcentrat som är målet för min promenad träffar jag damen som bor i porten brevid. Hon säljer Bingolotter och jag bestämmer mig för att köpa en. Hon har varit aktiv i hyresgästföreningen och ger mig en lapp där det står att vi ska få stambyte med renovering av badrummet. Toppen, det behövs. Visst hyran höjs 600 kr, men det är det värt.
Åt entrecote med stekt potatis, mums. Går in på Stadium och köper nya fingervantar för 40 kr. Det är lagom dyrt då jag är duktig på att slarva bort dem.
Jag ska jobba måndag till onsdag sen lördag till måndag den här veckan. Det gäller bara att komma i säng i tid. Fredag ska vi åka till Västerås. Har bara åkt igenom stan med tåg så det ska bli kul. Det är alltid roligt att göra utflykter och se andra platser och saker.
Nej nu ska jag chilla framför dumburken ett tag.
Vi ses imorgon, hoppas jag.

3 kommentarer:

  1. Oj, oj, du hinner blogga snabbare än jag hinner läsa. Du får tänka på att jag inte är lika ung som du! / KV

    SvaraRadera
  2. Jag kan mycket väl se dig gå i takt med Bee Gees. Jag tycker att det är ganska skönt att gå själv jag med. När man får upp flåset är det ibland bara jobbigt om man ska prata också mitt i alltihopa!

    Jag måste även jag gå ner i vikt och ska ut och stava igen, så fort jag är över denna flunsan! Jag har ju redan rasat en del i vikt, och tänker att fortsätta gå ner lite till. Gäller att hålla tillbaka med chips och läsk!

    Solen skiner denna Måndag, men det är kallt, brr. Sköt om dig! KRAMIS

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är ganska trevligt att promenera själv musik man tycker om i lurarna. Det är avkopplande och ett bra sätt att rensa hjärnan. /KV

    SvaraRadera

Räknare