tisdag 24 februari 2009

Fettisdag

Som jag tidigare nämnt tycker jag att det är urbota trist att promenera. Men idag var det värre än värst. Jag gick ut vid just innan kl 16 och jag hade en stor djävul på ena axeln som som hela tiden ville att jag skulle gå hem. Jag höll på halka flera gånger och den inre monologen som på gick hela vägen. Först, ska jag gå den kortatre eller längre vägen. Tänk om jag ramlar och bryter nån arm eller ben.
Samtidigt hade jag lovat mig själv en semla idag så då var det bara att gå. Semlan var så där, men jag gick i alla fall den längre sträckan. Om jag hade köpt här hade jag varit tvungen att köpa två pack och på Konsum dit jag går har de eget bageri så där kan man köpa dem styckvis. Dagen till ära kostade de bara 10 kr.
Gnäll, gnäll, gnäll.
Nej nu får det vara bar för idag. Imorgon är det jobbet som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare