torsdag 26 februari 2009

En dålig dag på jobbet?



Jag var uppe halva natten igen och blev väckt av telefonen. Det var en dam från Försäkringskassan. Jag tycker synd om dem som måste ringa runt till folk, men den här damen lät så uttråkad så det var inte roligt. Hej jag heter xxxx och ringer från försäkringskassan. Min handläggare var på semester och nu var den här damens uppgift att ringa och informera mig om hur det förhåller sig med långtidssjukskrivningar. Så långt ok. Men det kunde lika väl ha varit en färdig inspelad röst. Det kändes som om om hon satt och läste innantill Ok då tar vi fram dokument 3A Information till långtidssjukskrivna. Katarina sjukskriven sen 16 januari det innebär alltså, osv osv. Jag har full förståelse att de har en mall de måste utgå från men det låter inget trevligt. Jag gissar att det var min ordinarie handläggare som ringde mig i mitten på januari och hon var jättetrevlig. Jag förklarade min situation och hon lyssnade och gav mig goda råd. Idag ska jag kolla vad jag ska ha med mig på min resa upp, ta en sväng på bokrean. Städa och tvätta Spännande. Nej, nu ska jag ta mig ner till postboxen och kolla om jag fått några kärleksbrev idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Räknare